måndag 26 september 2011

Min utbildning

Jag går andra året på S:t Eskils Medieprogram i Eskilstuna. Innan dess gick jag på Stålforsskolan med inriktning teknik. Jag har ingen aning om varför det kallades teknik. Vi gjorde aldrig någonting teknikrelaterat.
Hur som helst. Nu när jag går på Medieprogrammet har jag Textkommunikation som inriktning, alltså journalistik, reklam, information och dramatisk text. Dramatisk text är det jag tycker om mest. Jag tycker om det så mycket att jag även gör det på fritiden. Jag har dessutom en extra kurs där jag läser Grafiskkommunikation. Där arbetar vi i ett program som heter InDesign. Även det är roligt. Det kan vara lite krångligt ibland, för allting måste vara exakt som det ska.
Jag läser också Svenska B, Engelska B och Matematik B. Utöver grundämnena läser jag Naturkunskap A, Mediekommunikation A och Multimedia A. Nu i tvåan har jag ett individuellt val, vilket är Turism. Än så länge har vi inte kommit in i det så mycket men det verkar intressant.

I trean kommer jag att läsa Engelska C och Psykologi B som individuellt val. Sedan kommer jag såklart att läsa en massa andra ämnen som igår i Medieprogrammets kurser, som till expempel Mediekunskap och Arbetsmiljö och Säkerhet.

/ Michaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar